Frasi di Simon Kuper

Simon Kuper foto

7   0

Simon Kuper

Data di nascita: 15. Ottobre 1969

Simon Kuper è uno scrittore ugandese naturalizzato britannico specializzato in sport.

Kuper è nato in Uganda da genitori sudafricani nel 1969, trasferendosi a Leida durante la sua infanzia. Ha studiato Storia e lingua tedesca all'Università di Oxford e ha frequentato l'Università di Harvard tramite la Kennedy Scholarship. Attualmente risiede in Parigi con la sua famiglia.

Vincitore del William Hill Sports Book of the Year Award nel 1994 con la sua opera prima Football Against The Enemy , ha scritto diversi articoli d'opinione per giornali britannici quali The Observer e The Guardian. Noto per i suoi scritti "da una perspettiva antropologica", dal 2002 lavora come collonista sportivo per il quotidiano economico inglese Financial Times.

Frasi Simon Kuper

















Simon Kuper foto
Simon Kuper37
British sports journalist 1969
„Real Madrid would still only be the 120th largest company in Finland (a country with a population of just 5.4 million people, or about the same as Minnesota).“Soccernomics: Why England Loses, Why Spain, Germany, and Brazil Win, and Why the U.S., Japan, Australia—and Even Iraq—Are Destined to Become the Kings of the World's Most Popular Sport

Simon Kuper foto
Simon Kuper37
British sports journalist 1969
„the Finnish financial analyst Matias Möttölä calculates that in terms of revenue, Real Madrid would still only be the 120th largest company in Finland (a country with a population of just 5.4 million people, or about the same as Minnesota).“Soccernomics: Why England Loses, Why Spain, Germany, and Brazil Win, and Why the U.S., Japan, Australia—and Even Iraq—Are Destined to Become the Kings of the World's Most Popular Sport

Simon Kuper foto
Simon Kuper37
British sports journalist 1969
„The theory of the “wisdom of crowds” says that if you aggregate many different opinions from a diverse group of people, you are much more likely to arrive at the best opinion than if you just listen to one specialist.“Soccernomics: Why England Loses, Why Spain, Germany, and Brazil Win, and Why the U.S., Japan, Australia—and Even Iraq—Are Destined to Become the Kings of the World's Most Popular Sport


Autori simili