“Vedo maschere ridere in coro, sopra volti che piangono soli”
da Essere umano, 2013
Mercurio
“Vedo maschere ridere in coro, sopra volti che piangono soli”
da Essere umano, 2013
Mercurio
“Imparerai a tue spese che nel lungo tragitto della vita incontrerai tante maschere e pochi volti.”
Uno, nessuno e centomila - Quaderni di Serafino Gubbio operatore
“Dietro la maschera del cinismo conservava intatta la capacità di meravigliarsi.”
L'ultima riga delle favole
The character of V and his relationship with Evey (Natalie Portman) inescapably reminds us of the Phantom of the Opera. V and the Phantom are both masked, move through subterranean spaces, control others through the leverage of their imaginations and have a score to settle. One difference, and it is an important one, is that V's facial disguise does not move (unlike, say, the faces of a Batman villain) but is a mask that always has the same smiling expression. Behind it is the actor Hugo Weaving, using his voice and body language to create a character, but I was reminded of my problem with Thomas the Tank Engine: If something talks, its lips should move.
“Gli uomini portano una maschera – le donne due.”
Pensieri, La donna
“[…] dietro la maschera di ghiaccio che usano gli uomini, c'è un cuore di fuoco.”
Origine: Manuale del guerriero della luce, p. 74
“Persino le maschere della vita sono maschere di un mistero più profondo.”
Sabbia e spuma