“Through others, we become ourselves.”
Vygotskij, L. S. (1987). The genesis of higher mental functions. In R. Reiber (Ed.), The history of the development of higher mental functions (Vol. 4, pp. 97-120). New York: Plennum.
Lev Semënovič Vygotskij in russo: Лев Семёнович Выго́тский? è stato uno psicologo e pedagogista sovietico, padre della scuola storico-culturale.
Vygotskij è stato definito dal filosofo Stephen Toulmin il «Mozart della psicologia». Solo negli anni ottanta è cominciata una ricostruzione critica dell'opera di Vygotskij.
Wikipedia
“Through others, we become ourselves.”
Vygotskij, L. S. (1987). The genesis of higher mental functions. In R. Reiber (Ed.), The history of the development of higher mental functions (Vol. 4, pp. 97-120). New York: Plennum.
Vygotsky, L. S. (1930) Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes Cambridge, Mass.: Harvard University Press p.102
Vygotsky, in his dissertation thesis Psychology of Art [original in Russian]