Frasi di Philip Kotler

Philip Kotler photo
16   2

Philip Kotler

Data di nascita: 27. Maggio 1931

Philip Kotler è S.C. Johnson & Son Distinguished Professor of International Marketing presso la Kellogg School of Management della Northwestern University di Evanston, Illinois.

È stato indicato come il quarto "guru del management" di tutti i tempi dal Financial Times e acclamato come "il maggior esperto al mondo nelle strategie di marketing" dal Management Centre Europe.Viene anche considerato uno dei pionieri del marketing sociale.

Kotler ha dato un contributo importante alla strutturazione del marketing come disciplina scientifica, orientando la formazione di moltissimi studenti e manager in tutto il mondo.La sua opera principale è Marketing Management , che viene generalmente riconosciuto come uno dei più autorevoli testi sul marketing, ed è il più diffuso nelle università e nelle business school di tutto il mondo, con una percentuale di adozioni vicina al 60%.

L'edizione italiana di Marketing Management è stata realizzata in collaborazione con il professor Walter Giorgio Scott.Kotler ha pubblicato numerose altre opere e più di cento articoli su diversi aspetti del marketing. Inoltre ha ricevuto importanti premi e riconoscimenti.

Attraverso la sua società di consulenza, il Kotler Marketing Group , Kotler ha collaborato con molte grandi aziende multinazionali, tra cui IBM, General Electric, AT&T, Honeywell, Bank of America, Merck e Motorola. Wikipedia

Help us translate English quotes

Discover interesting quotes and translate them.

Start translating

„Marketing is a race without a finishing line“

—  Philip Kotler

Origine: Marketing Insights from A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know

„Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. It is the art of creating genuine customer value. It is the art of helping your customers become better of.“

—  Philip Kotler

Cited in: Robert W. Price (2001), Internet and Business, 2001-2002. p. 117
Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control, 1967

„The art of marketing is largely the art of brand building. When something is not a brand, it will be probably be viewed as a commodity.“

—  Philip Kotler

Philip Kotler (1999), as cited in: Dennis Adcock, ‎Al Halborg, ‎Caroline Ross (2001), Marketing: Principles and Practice. p. 208

„Good mission statements focus on a limited number of goals, stress the company’s major policies and values, and define the company’s major competitive scopes. These include:“

—  Philip Kotler

Industry scope: The industry or range of industries in which a company will operate. For example, DuPont operates in the industrial market... and 3M will go into almost any industry where it can make money.
Products and applications scope: The range of products and applications that a company will supply. St. Jude Medical aims to “serve physicians worldwide with high-quality products for cardiovascular care.”
Competence scope: The range of technological and other core competencies that a company will master and leverage. Japan’s NEC has built its core competencies in computing, communications, and components to support production of laptop computers, televisions, and other electronics items.
Market-segment scope: The type of market or customers a company will serve. For example, Porsche makes only expensive cars for the upscale market and licenses its name for high-quality accessories.
Vertical scope : The number of channel levels from raw material to final product and distribution in which a company will participate... [or] may outsource design, manufacture, marketing, and physical distribution.
Geographical scope: The range of regions or countries in which a company will operate. At one extreme are companies that operate in a specific city or state...
A company must redefine its mission if that mission has lost credibility or no longer defines an optimal course for the company
Origine: Marketing Management, Millenium Edition, 2001, p. 41 ; Chapter 3. Corporate and Division Strategic Planning

„Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Etiam egestas wisi a erat. Morbi imperdiet, mauris ac auctor dictum.“

Autori simili

Joseph Stiglitz photo
Joseph Stiglitz5
economista e saggista statunitense
Milton Friedman photo
Milton Friedman56
economista statunitense
Stephen Leacock photo
Stephen Leacock8
scrittore, economista
Ludwig von Mises photo
Ludwig von Mises21
filosofo, economista
Warren Buffett photo
Warren Buffett33
imprenditore e economista statunitense
John Maynard Keynes photo
John Maynard Keynes45
economista britannico
John Nash photo
John Nash8
matematico ed economista statunitense
Isaac Asimov photo
Isaac Asimov33
biochimico e scrittore statunitense
Friedrich August von Hayek photo
Friedrich August von Hayek28
economista premio nobel per l'economia britannico
Steven Weinberg photo
Steven Weinberg6
fisico statunitense
Anniversari di oggi
Gabriele Amorth photo
Gabriele Amorth17
presbitero e scrittore italiano 1925 - 2016
Carlo Azeglio Ciampi photo
Carlo Azeglio Ciampi24
10º Presidente della Repubblica Italiana 1920 - 2016
Pavel Nikolaevič Evdokimov photo
Pavel Nikolaevič Evdokimov30
filosofo e teologo russo 1901 - 1970
Karen Horney photo
Karen Horney7
psichiatra e psicoanalista tedesca 1885 - 1952
Altri 86 anniversari oggi
Autori simili
Joseph Stiglitz photo
Joseph Stiglitz5
economista e saggista statunitense
Milton Friedman photo
Milton Friedman56
economista statunitense
Stephen Leacock photo
Stephen Leacock8
scrittore, economista
Ludwig von Mises photo
Ludwig von Mises21
filosofo, economista
Warren Buffett photo
Warren Buffett33
imprenditore e economista statunitense